13 oct. 2011

Iran - Ziua 9 - Esfahan / Pe drum / Teheran

Ideea era sa plecam din Esfahan pe la pranz, spre Teheran. Ne-am decis sa ne ocupam dimineata cu o vizita in Cartierul Armean - la Jolfa - sa vedem Catederala Armeana (Vank), apoi sa facem o plimbare sa vedem podurile de peste raul Zayandeh.




Am inceput cu negocieri cu un taxar, pentru vizitat biserici armene & poduri. Ne cere 15 dolari. Noi zicem ca vrem si autogara. Cere 20 dolari. Plecam cu autobuzul (ne explicase receptionerul ca autobuzul Melek Shahr Sofeh ne duce in Jolfa).

Super tare Catedrala Vank. Pacat ca nu avem voie sa facem poze si in interior - erau niste fresce superbe.




Foarte tare! Si mai tare a fost insa faptul ca ne-am intalnit cu iranienii din Mashhad, cei cu care bausem ceai la Pasargadae :) mica e lumea :))))

Citisem ca si in Esfahan exista un templu zoroastrian - Ateshkadeh. L-am gasit cateva strazi mai la est de Jolfa.



Apoi, cu alte autobuze (apropo, segregate - femeile stateau in partea din spate) vedem podurile. De-a lungul raului este o gradina care serpuieste impreuna cu meandrele, si o plimbare pe acolo este o scufundare in lumea Orientului.

 Podul Ferdosi
 Gradina
 Podul Shahrestan
 Podul Shahrestan
 Raul Zayandeh
 Statuie in gradina
 Statuie in gradina
 Gradina
 Podul Khaju
  Podul Khaju
Podul Khaju
Podul Khaju
Cladire albastra langa Podul Khaju

Intre timp se face ora 13 si ne grabim spre hotel. 




Receptionerul ne asculta socat cum am schimbat 6 autobuze (ma rog, fusesera doar 5). 

Am luat apoi autocarul spre Teheran.





In Teheran, autocarul ne-a debarcat intr-o fundatura intunecoasa si a disparut in noapte. Negocieri aspre au urmat cu un taxar, care ne cerea 15 dolari pentru o cursa pana la hotelul nostru. Noi ofeream 10. Ne-a aratat 2 maini cu cate 5 degete, l-a chemat pe alt taxar care a pus si el o mana: 15 degete. Noi i-am aratat scris pe telefon: 10.  Negocierea se incheie si am plecat cu un meserias caruia nu-i functionau farurile si luminile de bord, si n-avea nici oglinzi, plus ca tusea non-stop. Tovarasul meu era sa lesine.

In final, langa hotel, gasim vis-a-vis un loc sa mancam (dupa ce in primele 2 zile cautasem ore in sir asa ceva). Hai La Multi Ani!

PS. Cica importau tractoare din Romania :)

PS 2. Superbe gradinile de pe langa rau din Esfahan.

PS 3. Dupa cateva seri de ceai ne intoarcem la bere fara alcool. In seara aceasta, cu aroma de portocale! :))

PS 4. Cand ai orase ca Esfahan si Shiraz, di ce te duci cu capitala la Teheran?!


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu