12 oct. 2011

Iran - Ziua 8 - Esfahan

M-am trezit cu fundu-n sus, si am ramas intr-o dispozitie proasta aproape toata ziua, pana seara, in Imam Sq.




Altfel, ziua a aratat cam asa...

Intai ne-am dus la Moscheea Jameh sa o vizitam si pe dinauntru. Era acolo si un muzeu, unde arata cum s-a tot extins moscheea de-a lungul timpului.









Apoi, Ali Qapu Palace ("Poarta Imperiala"), in Imam Sq. Cea mai inalta cladire la vremea ei, era menita sa ii impresioneze pe vizitatorii sahului, care mergeau spre palatul acestuia (situat ceva mai in spate). De aici se poate admira Imam Sq. in toata splendoarea ei. Mai merita mentionata o camera situata la cel mai de sus etaj, "Camera Muzicala".












De acolo am traversat spre unul dintre palatele sahului, cu un nume care mi s-a parut imposibil de retinut sau pronuntat: Palatul Chehel Sotun. Aici era fabulos de frumos: lac, picturi, arhitectura, etc. Atat de frumos totul, incat imi reveneau corabiile la apa.












In palat sunt numeroase picturi murale, aratandu-i pe gloriosii sahi fie la batalie, fie la petreceri.













Am luat apoi masa de pranz la acelasi restaurant unde fusesem in urma cu doua zile. Deliciu - kebab de miel.




Dupa pranz ne-am intalnit cu un tip de pe Couch Surfing, cu care am petrecut urmatoarele 4-5 ore. Am mers pe la ceainarie, am mai vazut un palat, am ajuns iar la rau, ne-am intors, etc.




Seara, Imam Sq., negocieri aspre pentru niste suveniruri. Piata arata superb noaptea.









Pe ansamblu, o zi rezon (desi incepuse naspa). Si la final eram chiar ok. Imi placea in Iran. Iar Imam Sq. e incredibila. Frumusete, armonie, etc. Perla Iranului.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu