11 oct. 2011

Iran - Ziua 7 - Yazd

Conform intelegerii, ne-am trezit la 4.20 ca sa plecam spre Yazd, unde am ajuns pe la 9.30. Simplificat vorbind, sunt doua chestii tari despre Yazd: faptul ca gazduieste o mare comunitate de zoroastrieni (5500 dintre cei 150000 din intreaga lume), precum si orasul vechi, un labirint de stradute prin care sa te ratacesti o zi intreaga.




In legatura cu primul fapt, am fi vrut sa vedem faimoasele "Turnuri ale Tacerii", unde zoroastrienii isi lasau mortii sa fie curatati de carne de catre vulturi (intrucat daca ar fi ingropat corpurile ar fi intinat puritatea pamantului). Din pacate nu ne-am putut face intelesi de catre taximetristii din autogara, care nu rupeau o boaba de engleza, si tot ce am putut obtine a fost sa ne lase la Ateshkadeh, un templu zoroastrian, unde este tinut focul sacru ce arde de vreo 1500 de ani (bine, templul are mai putin de 100 de ani, dar focul a fost mutat din loc in loc pana sa ajunga aici). Foarte interesante textele afisate in templu - zoroastrismul este o religie care a influentat foarte mult si crestinismul si iudaismul (si implicit si islamismul).







Ne-am mai invartit apoi prin oras, in drum spre zona veche.








Dupa care ne-am dus sa ne ratacim in orasul vechi.















Pe stradutele alea eram iar in 1001 de Nopti...

Tot ratacind, am ajuns la Moscheea Jameh (fiecare oras are cate o moschee cu acest nume, care poate fi tradus ca "Moscheea Congregationala").








Apoi am intrat intr-un bazar, cautand un loc unde sa mancam. Acolo totul parea inchis, si mergeam pe tot felul de stradute / aleiute / coridoare pustii, stramte si intortocheate...



... ca sa ajungem la restaurantul Malek-o Tojjar (si asta parca scos din 1001 de Nopti).




 




Foarte atmosferic orasul. Zona veche. In rest, cam desert :). Pe la 15.30 am luat autocarul inapoi spre Esfahan.

Alte idei: iranienii sunt super sociabili: cum se intalnesc 2, incep imediat sa sporovaiasca :).

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu