6 oct. 2011

Iran - Ziua 2 - Teheran

Intai am mers in Bazar. Cel din Teheran este imens - aproape 10 km patrati. Cu toate acestea, e mult mai putin fascinant decat cel din Istanbul, spre exemplu (de altfel, in forma actuala nu are decat vreo 200 de ani - Teheranul insusi este capitala Iranului doar din 1795). In cadrul bazarului sa gasesc nu numai magazine, ci si moschei, pensiuni, etc. Din pacate, fiind atat de vast, ne-am invartit cat ne-am invartit, pana am ametit, si nu am gasit ceea ce cautam, adica aroma Orientului: mancare, mancare, mancare!

 Intersectie langa intrarea in Bazar



 In Bazar
 Strada adiacenta Bazarului
Aglomeratie in Bazar
Moscheea Imam Khomeini (in Bazar)

Dupa Bazar (amplasat in sudul orasului) am plecat spre nord, catre resedinta ultimilor doi sahi. Am mers cu metroul cat am mers, apoi am luat un mijloc de transport foarte popular in Iran: autoturisme-la-comun. Ne-am uitat intai la niste localnici sa intelegem cum functioneaza, apoi am asteptat sa apara o masina in care sa fie doua scaune libere, i-am facut semn, a oprit, am intrebat "S'ad Abad?", a mormait ceva, ne-am urcat si am trait experienta traficului din perspectiva celui aflat in masina. :) Intensa. Tipul schimba cate doua-trei benzi frecvent, practic oricand identifica o bresa in coloana de masini se avanta in ea. Tovarasului meu i se facuse parul maciuca. 

Complexul S'ad Abad e mare - vreo 100 de hectare. Departe de poluarea Teheranului, include cateva casute (palate), ultra-luxoase - Palatul Alb, Palatul Verde, etc. si in rest gradini cat incape. Si un rau. 

Gradini
 Palatul Alb
 Palat
 Rau
Palatul Verde
Palatul Verde

Spre seara, pe cand mergeam spre hotel, imi trece prin minte un gand: in Iran, sa fii femeie si sa porti chador (un fel de cearsaf negru in care se invelesc din cap pana in picioare) este culmea sigurantei personale. 

Inchidem seara cu niste beri fara alcool - astazi aroma de lamaie, apoi de rodie. Yummy!!!

PS. Am vazut astazi si cioara iraniana. :) Cam smotocita.

Cioara iraniana

PS 2. Buna poanta din Lonely Planet, cu Sahul Reza caruia nu-i placea patul pentru ca era prea moale, si de aceea s-a mutat intr-un alt palat - tipul dormea de fapt pe jos.

Strada Amir Kabir (unde era hotelul nostru)
Strada Amir Kabir


4 comentarii :

  1. Sa inteleg ca Scotia nu te-a impresionat la fel de mult?

    RăspundețiȘtergere
  2. pana la saadabad au fost ceva peripetii,plus periplul prin varianta lor de primaverii. resedintele pahlavi-lor mi s-u parut .ai degraba modeste fata de golestan,de exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  3. * mi s-au părut mai degrabă modeste - damn kindle keyboard :).

    RăspundețiȘtergere