21 iul. 2013

Marea Neagra - Corbu

In mintea mea era o oarecare confuzie: Corbu, Vadu, cam acelasi lucru, undeva pe la nord de Navodari. Undeva unde am ajunge relativ repede din Kosmos (unde vremea era mohorata), adica in vreo ora sau asa ceva.




Doua erori mari.

In primul rand, desi am salvat timp la trecerea granitei (fata de ziua precedenta, cand petrecusem aproape jumatate de ora ca sa trecem in Bulgaria), am stat vreo juma de ora in ambuteiaj in Eforie Nord (si cred ca am scapat chiar ieftin, luand-o prin statiune, intai pe primul drum paralel cu soseaua nationala, apoi pe cel de-al doilea (pe langa tarm).

Apoi, distanta dintre Kosmos si Corbu este de aproape 100 de km. Salvezi ceva timp cu autostrada (vreo 20 de km), dar cu totul tot am facut vreo 2 ore pana acolo (cu tot cu ambuteiajul din Eforie Nord). Apropo, poate fi util pentru calatorul ratacitor sa stie ca de la iesirea de pe A2, dinspre Bucuresti inspre Constanta,  pana la Corbu sunt vreo 40 de km, adica vreo 30-40 de minute, in functie de trafic).

In al doilea rand, mi-am dat seama ca Vadu si Corbu sunt doua locuri distincte. Iar o data intrati in Corbu am lasat balta ideea de Vadu (desi nu este prea departe, dar 2 ore in masina ne facusera posterioarele sa fiarba pe scaune) si am facut dreapta la primul semn care indica Marea Neagra (ma rog, indica Cherhanaua :) ).


View Larger Map

Drumul spre plaja (vreo 5 km de la drumul principal) este ingust, cu o singura banda, insa exista alveole unde poti trage pe dreapta/stanga si lasa prioritate celor care vin din sens opus (desigur, acesta este un concept elevat, nu toti cetatenii sunt la curent cu el, asa ca te mai si inghesui din cand in cand pe marginea drumului cand din fata vine un cocalar cu mercedesul din dotare...).

Plaja Corbu este fantastica. Desi la marginea ei erau parcate o sumedenie de masini, este suficient de lunga si de lata ca sa nu te calci pe picioare cu vecinul (a se citi "mare distanta intre cearsafuri"). Parca imi aminteste de Sulina...

Nisipul este foarte fin, presarat cu niste scoici pe care eu le cred a fi ceea ce se cheama "unghiile dracului", din povestirile lui Dumitru Almas. In mare se intra lin, mergi vreo 20 de metri pana sa iti ajunga la gat.

Camparea este interzisa, insa foarte aproape de plaja se afla vreo doua complexe turistice; la unul am tras noi sa mancam ("La Casa Veche", situat peste niste foste cazemate), foarte frumos decorat cu scoici, dar destul de piperat (cam 50 RON de persoana, fara bauturi - gen 12 RON o ciorba, 30 RON un fel principal, plus anexe - paine, mamaliga, ardei, etc.), dotat si cu niste casute unde se poate dormi); celalalt era ceva mai departe, dar parea mult mai fancy. :). Ulterior, am citit niste opinii foarte negative despre "Casa Veche"; din experienta noastra pot spune ca icrele au fost delicioase, midiile au fost reci, iar despre peste - opinii impartite: negative despre scrumbie, pozitive despre saramura de chefal.

Uitandu-ma pe Wikimapia am descoperit ca sunt numeroase planuri de urbanism in zona, care ar putea sa o transforme intr-o noua statiune pe litoral. Sincer, sper ca criza economica va pune mari bete in roatele dezvoltatorilor, dar Dumnezeu stie cum va arata zona in 20 de ani. Ar fi pacat sa se ruineze una dintre ultimele plaje salbatice din Romania, tarmul Marii Negre... Pentru publicul amator de distractii, exista deja suficiente locuri. Plus ca pot fi revigorate statiunile deja existente, dar in pana de amatori - Eforie Sud, Neptun, Venus, Saturn, etc... Hei, domnilor si doamnelor de la autoritatile relevante, lasati-ni-le noua pe aceste plaje pustii si neamenajate, celor care le adora, si vedeti-va de locurile deja atinse de om... Aveti suficient de lucru pe acolo...

Si asa mai adauga ca acolo am fost furat de hedonism, de placerea de a sta fara griji pe plaja la prajit, si de a inota in valurile destul de mari, uitand ca sunt in buza acelei Dobrogea pe care o ador, acolo unde fiecare loc are cate o poveste (Capul Dolojman, Insula Popina, Cetatea Heracleea, Dealul Consul, Raul Taita, Dealul Denistepe, Bratul Sfantul Gheorghe, si atatea altele...)...

Drumul de acces


O parte de plaja, vazuta de sus



Un foisor pe langa drum (oare ce poveste o avea??...)


Plaja Corbu






Complexul turistic cel fancy



Complexul La Casa Veche








Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu