10 iul. 2013

Grecia - Zakynthos - Pe cont propriu

Primele doua zile (ma rog, zilele 2 si 3 de fapt) am inchiriat o masina, un Suzuki Jimny (cam obosit dealtfel) cu care am strabatut insula in lung si in lat. Ocazie cu care am descoperit ca plajele sunt de vreo 4 feluri, in functie de doua criterii: 1) stancoase sau nu (adica in varianta 2 cu vreo 20-30 de metri pana sa iti ajunga apa la brau, in vreme ce in prima varianta te scufundai dupa 3 metri de la mal), si 2) populare sau nu (adica cu sau fara gramada de turisti pe ele). Ok, ideala pentru mine era varianta cu adancime mare si stanci, si fara populatie :).



Asta e Zakynthos:


View Larger Map

Plimbarea noastra in ziua 1 (2).


View Larger Map

Sau, in format jpeg, daca cumva nu merge link-ul de mai sus...


Am ajuns intai la Plaja Xigia (B pe harta, una dintre cele doua plaje Xigia - de nord si de sud, noi am ajuns la cea de sud, la cealalta urma sa ajungem in ultima zi pe insula).

Poze pe drumul spre Xigia:










Plaja Xigia de Sud



Langa plaja Xigia, o alta plaja superba




Adevarata Xigia de Sud


Si sus, pe tarm, o rulota de unde puteai sa te aprovizionezi cu cele necesare, si apoi sa le consumi intr-o calma atmosfera greceasca...




Apoi sus la Navagio (D pe harta, via C - Volimos, un orasel unde sunt expuse spre vanzare nenumarate covoare (ma rog, chestii traditionale si asa mai departe).

Langa Navagio


Navagio - acest mic golf este locul unde o nava de contrabandisti a fost aruncata pe plaja prin anii '80, transformand-o astfel in cea mai reprezentativa imagine a insulei. Este accesibil doar de pe mare - pozele sunt facute de pe versantul de langa golf, la vreo 3-400 de metri altitudine, de unde meseriasii mai sar cu parasuta din cand in cand (http://www.youtube.com/watch?v=YSuo0j2xsj8)





Si un pic mai la sud


De acolo, dupa un pranz delicios la o taverna prin Anafonitria (desi rosiile umplute servite de mine erau umplute doar cu orez :) ), am ajuns la Porto Vromi (E pe harta), unde nu am stat prea mult caci de fapt acolo e un port pentru mici excursii catre Navagio si Grotele Albastre (ah, cat am regretat ca ne inscrisesem deja in marele tur cu toti turistii, in loc sa luam o barcuta dintr-un asemenea port...), iar plaja este minuscula.




Si un simpatic arici de mare - atentie, inteapa rau daca din greseala calci pe el, si sunt cu gramada prin zonele stancoase - motiv pentru a purta papuci de inot.


Vazand ca nu e chip sa facem o baie de mare si de soare in Porto Vromi am plecat imediat spre Limniona (F pe harta), alt golf unde apele erau adanci, iar pe versantii dimprejur nu prea aveai unde sa-ti instalezi prosopul de plaja. Dar, hey, un Paradis pentru cei carora le place sa plonjeze...







La final, pe drumul spre casa, am traversat coama muntilor care strabat insula de la nord la sud, pe partea de vest (G pe harta - Louha sau Loucha), avand si ocazia unor privelisti magnifice asupra zonei de campie a insulei (din H pe harta - Agia Marina).





In ziua 2 (adica 3) am mers spre sud, cautand iar o plaja magnifica. Dupa ce plajele calde din aglomeratia turistica ne-au lasat reci (Tsilivi) am ajuns la Gerakas, unde isi depun testoasele ouale (mai sunt cateva asemenea plaje in zona, gen Plaja Dafni, dar mai greu accesibile).


View Larger Map

Drumul printre maslini



Si plaja Gerakas (cuiburile cu oua de broasca testoasa Caretta Caretta sunt atent imprejmuite)



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu