13 iul. 2013

Grecia - Zakynthos - Tururi organizate

De cum am ajuns la aeroport in Zakynthos, cei aproximativ 170 de romani din cursa noastra charter au fost preluati de autocare si distribuiti catre hotelurile unde aveau bilete (traiasca diversitatea, din fericire duse sunt vremurile cand daca luai o excursie prin agentie toata gasca mergea in acelasi hotel). Eh, se pare ca aproape jumatate dintre cei din avion erau acolo adusi de Christian Tour (pentru cunoscatori (Claudiu in special), Turistu' de la Scoala de ghizi ;) ), chiar daca biletele fusesera subcontractate de alte agentii. Deci, doua autocare pline. Dupa ce am serpuit pe insula aproape o ora, lasandu-i pe unii si pe altii pe la hotelurile lor, zice ghida: "pai, eu cobor aici, mai sunt doua destinatii, una la 5 minute, alta la vreo 25, hai noroc si ne auzim!". Pai, si tocmai noi si inca o familie eram norocosii care mai aveau de mers 25 de minute...



In Islanda ma prinsesem cum sta treaba cu tururile organizate: cateva microbuze ii pescuiesc pe doritori de la hotelurile lor, ii aduc la punctul de plecare, se face excursia, apoi respectivii sunt din nou transbordati in microbuze si depusi la locurile de somn. Dar daca in Reykjavik e ok, pentru ca in 15-20 de minute ajungi la hotelul tau de oriunde ai pleca din oras, in Zakynthos e un pic mai albastru (si nu ma refer la culoarea marii), iar perspectiva de a fi primii culesi si ultimii depusi se traducea in vreo 3 ore pe zi de stat in autocar doar pentru a avea de unde pleca si unde ajunge inapoi... Asa ca nu m-a entuziasmat ideea de a achizitiona 3 (trei..., vorba lui Adi Despot) tururi organizate, insa votul meu nu prea a contat (1 la 3). Am sperat sa fiu eu ala morocanos si gica-contra, insa la final placut surprins de realitate, dar la respectivul final am ramas doar ala morocanos si gica-contra. Si cu buza umflata. M-am simtit efectiv furat de 3 zile de stat cu burta la soare pe o plaja pustie, iar frustrarea a fost maxima.

Plus ca intr-o asemenea excursie e o permanenta haituiala: "haideti, haideti, aveti 30 de minute sa faceti o baie, go-go-go", sau "oprim in acest loc, aveti 10 minute sa faceti fotografii cu superba plaja situata la 300 de metri mai jos, unde noi nu putem ajunge cu autocarul, si deci nici voi nu puteti face baie" etc. Pana sa coboare toti gusterii din autobuz/vapor, deja e timpul pentru haitasi sa ii urce la loc...

In concluzie, recomand tuturor sa nu se lase ademeniti de programul seducator prezentat de agentii. Respectivele tururi se pot organiza pe cont propriu (daca cineva chiar simte nevoia sa mearga fix pe acele trasee, care, recunosc, nu sunt deloc rele ca peisaje etc), iar eficienta va fi de 300% (ca timp) si 200% (ca bani).

In  fine, o mie de vorbe doi bani nu fac, ce e facut ramane bun facut, iar mortul de la groapa nu se mai intoarce...

Prima excursie a fost cu vaporul la Navagio / Grotele Albastre / Plaja Xigio. Nimic rau de zis despre peisaje, superbe de-a dreptul. Desi, apropo de excursia facuta de noi pe insula, Navagio e mai misto vazut de sus (de jos, de aproape, pare o plaja plina de salbatici despuiati), Grotele Albastre au fost atinse tangential, iar la Xigio fusesem deja cu doua zile mai devreme si o savurasem deja pe indelete, in liniste si pace).

Pe mare




Langa Navagio (a se observa masa de turisti manata de ghizi catre tarm :) )




La Navagio






La Blue Caves (niste pesteri pe malul apei)







Seara, dupa excursie, ne-am scos si nu prea, cu o masa la un restaurant superb (Kritamo), situat insa la vreo 3 km de hotel, care nu au fost placuti deloc tinand cont de foamea din mine. Peisajul insa a meritat cu varf si-ndesat deranjul.





Poate cea mai frumoasa poza din excursie, cu insula Kefallonia in zare



A doua excursie a fost in Kefallonia, insula situata la nordul Zakynthos-ului (a se vedea poza de mai sus). Am scapat ieftin cu autocarul de pick-up, fiind amplasati cel mai aproape de portul de unde pleca feribotul. Am tras totusi 1,5 ore dus, 1,5 ore intors pe feribot, basca vreo 4 ore in autocar (din cele 6 petrecute in Kefallonia). Am atins doua puncte turistice de referinta (ironic spus), si anume o pestera (Drogarati) si un lac subteran (Melissani).

Portul Agios Nikolaos, Zakynthos


Pestera Drogarati


Lacul Melissani (intr-o pestera al carei tavan s-a surpat)




Am luat pranzul in Agia Efimia - ar fi putut fi cea mai buna masa din tot sejurul (un fel principal absolut delicios, medalioane de porc umplute cu branza feta, trase prin mirodenii - mmmm, yummy), insa baietii de acolo au stricat tot meciul, aducandu-mi (eu rupt de foame fiind) o ciorba ultra-fierbinte. Asta a pus capac la toate!!! Faceti orice, dar nu va jucati cu pranzul meu!

Portul




Mai departe am plecat si am privit de la inaltime cea mai superba plaja a insulei, Myrtos, catre care nu am putut cobori sa facem o baie, intrucat autocarul nu se prea plia pe curbele stranse... (avantajul tururilor organizate, din nou...)... Mama, ce ar fi mers o zi de plaja si de baie pe acolo!...



Drumul spre Argostoli (capitala insulei) a fost superb, insa, molesit fiind dupa pranz, am dormit o buna parte din el. Ghida dadea o mana de ajutor la somn, povestindu-ne verzi si uscate despre istoria insulei, cu bravi greci (cica unul Kefallus :) ), si mandri britanici (care au ocupat insula o buna bucata de vreme), apoi ne-a depus in Argostoli la ora 16.30, sugerandu-ne sa facem shopping. Tare de tot! In general, intre orele 13-18 toata Grecia isi face siesta, iar Argostoli nu facea exceptie, in afara de un supermarket si de doua magazine de chinezi :). Eh, barem am vazut o broasca testoasa...






Inapoi spre casa a batut un super vant, iar feribotul (care era destul de incarcat) se legana in toate partile, si in fata, si in spate, si la stanga, si la dreapta... Capitanul a trebuit sa schimbe directia in cateva randuri, ca sa domoleasca un pic miscarea...


Cea de-a treia excursie a fost si cea mai reusita. Dupa cele 90 de minute de rigoare in autocar de la hotel pana in port, vaporul a tot patrulat pe acolo pana cand am vazut o Caretta zapacita, apoi am mers de-a lungul coastei si am tras doua bai pe cinste. Una pe langa o grota albastra, cealalta pe langa Insula Testoaselor, unde am trait senzatia de a inota intr-un acvariu, caci atat de multi pesti erau de jur imprejur...

Caretta in golf


Insula Testoaselor


Pe langa tarm









Intr-o pestera (albastra oare?)




Prin mare, care parea un acvariu, ceva mai tarziu, langa Insula Testoasei



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu