16 iul. 2012

Muntenegru - Ziua 1 - pe drum

Este continuarea povestii din Serbia - Novi Sad / Exit, dar incepe un nou episod (fara o parte din gasca).





Am plecat din Novi Sad dimineata pe la 10. Intrucat drumul spre Marea Adriatica urma sa fie destul de lung, am decis sa ne oprim undeva pe parcurs. Am ales Zabljak, privind harta Muntenegrului, ceea ce s-a dovedit a fi foarte inspirat, intrucat de aici se poate face rafting pe raul Tara - una dintre atractiile principale ale tarii.

Am mers pe ruta Novi Sad - Ruma - Sabac - Valjevo - Pozega - Uzice - Novi
Varos - Prijepolje - granita Muntenegru - Pljevlja - Zabljak (atentie, multe orase au o caciulita pe c, s sau z, iar pronuntia este foarte diferita - ce, ș, ț, j, etc - de exemplu, Zabljak se pronunta Jabliac).


View Larger Map

Drum lung, de altfel ca multe dintre drumurile din aceasta zona, unde cam la doi pasi dai peste niscaiva serpentine. Vreo 400 de km, iar durata indicata de route-planner este inselatoare - pe ViaMichelin dadeau ~6.30 ore, la fel si pe Nokia Maps, insa, cu opriri cu tot (lunch & asa mai departe) noi am facut vreo 9 ore.

Prin Serbia



Prin Muntenegru






Viaduct peste raul Tara - impresionant, fiind si cel mai mare asemenea pod la vremea constuctiei - 1937-1940.


Muntenegru




Langa podul peste Tara ne-am intalnit cu o pereche de motoclisti romani care faceau un mare circuit prin Balcani - mi-ar placea sa vad unele dintre turele lor, insa cica le tin pentru aproapiati - ce pacat...

In Zabljak am tras la Hotel Enigma. Numele parea emblematic: era enigmatic rau :). Cei care ne-au cazat nu vorbeau o boaba de engleza, in schimb aratau ca niste mafioti locali - varsta (~40), inaltime (~1.80m), latime (~1m), freza (par scurt, carliontat, dat pe spate cu gel), imbracaminte (geaca de piele).



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu