18 iun. 2011

Scotia - Prefata si postfata

De ce Scotia? Am calatorit acolo pentru a vedea castelul Dunnottar de la Stonehaven. In imaginatia mea, este una dintre cele mai frumoase si pitoresti imagini din lume. Cu vreo cativa ani in urma, citisem o carte despre castele, cum au evoluat, scopul lor, etc etc, si au fost cateva care m-au super-impresionat. Priveam fotografiile, si auzeam muzica specifica locului, auzeam zanganitul sabiilor care se ciocneau, auzeam strigatele luptatorilor, si vedeam aievea rasaritul soarelui in spatele zidurilor. Acum imi vin in minte trei dintre ele: Dunnottar in Scotia, Krak des Chevaliers in Siria, si Eilean Donan - tot in Scotia. Pe langa acestea ar mai fi si faimoasele castele japoneze... Insa, daca atunci cand priveam Krak des Chevaliers auzeam muzica araba, sau daca vad un castel japonez aud un samisen, Dunnottar imi inspira liniste. Si calm...



Iar ceea ce am vazut in Scotia a fost mult mai mult decat atat. A fost frumos, si inainte, precum si dupa ce am fost la Stonehaven. Am aflat multe despre o tara si despre niste locuri unde istoria a fost agitata, si unde se cladeau catedrale cu aproape 1000 de ani inainte de domnia lui Stefan cel Mare, unde calugarii ii crestinau pe regii pagani si erau martiri pentru cauza lor (de pe la anul 500 incoace). Unde vikingii au incercat sa intre, dar nu au reusit, asa cum au facut-o mai la sud, in Anglia. Unde oamenii erau la fel de aspri ca si clima si vremurile. Unde in sunet de cimpoi clanurile plecau la lupta impotriva Angliei - the Auld Enemy... Sau intre ele :)...

A fost una dintre excursiile unde nu am avut parte de nicio secunda de plictiseala... Am vazut locuri unde mi-ar face enorm de multa placere sa ma intorc... Unde cred ca sunt inca multe locuri de vizitat (cu siguranta mai multe decat cele vizitate in acest scurt tur).

Si o harta, courtesy of Lonely Planet...

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu