4 nov. 2012

Ziua 9 – Istanbul

Eh, excursia se cheama “Georgia si Armenia” pentru ca acestea au fost destinatiile principale, insa as fi putut adauga si “Turcia – Istanbul”. In cea din urma destinatie insa am ajuns doar datorita companiei aeriene, care avea o escala foarte lunga intre zborul din Tbilisi si cel de Bucuresti, pe care am decis sa nu o petrecem in aeroport, ci sa dam o tura prin Istanbul, oras foarte bine cunoscut mie dealtfel, si una dintre cele mai atragatoare destinatii posibile.




Cand am ajuns acolo prima oara, in 2003, am fost impresionat de aceasta capitala a lumii, de amestecul de Orient (cu care dadeam ochii pentru prima oara) si Occident, de partea veche, cu moschei, palate, bazare, etc., de partea noua, cu perechi de zgarie-nori, etc. La prima vedere mi s-a parut ca este cu 25 de ani inaintea Bucurestiului (cred ca 50 ar fost o aproximare mai corecta). Acum, aproape zece ani mai tarziu, mi se pare ca este cu 35 de ani in avans... (sau 60, poate)...

Ceea ce am cautat noi insa nu a fost rezultatul dezvoltarii spectaculoase, ci tot vechiul Sultanahmet, cu moschei, palate, etc, si cu delicioasele sandvisuri cu peste servite la botul calului pe malul Bosforului...

Portul Kadikoy





Stambulul vazut de pe coasta asiatica


Alti calatori intre cele doua continente




Orasul nou


Turnul Galata


Moscheea Albastra, Moscheea Sofia, Palatul Topkapi


Barcile de unde iei sandvis cu peste


Bazarul de mirodenii



Coada la Moscheea Sofia, la ora 10 dimineata


Orasul urla de viata, dar nu prin localnici, ci prin turisti. Cei de acasa abia daca se trezisera, cred...

Cioara turcoaica


Moscheea Albastra



Prin zona...



Alti calatori (sau localnici) pe diguri...



2 comentarii :

  1. Interesant ca moscheea Sofia a fost la origine catedrala ortodoxa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, este chiar si un pasaj interesant in "Caderea Constantinopolelui", cartea lui Vintila Corbul, cand, dupa cucerire si trei zile de jaf, sultanul Mehmed intra in biserica si este coplesit de maretia acesteia...

      Ștergere