2 dec. 2011

Malta - Ziua 2

Golful St. George's





Am luat autobuzul spre Valletta, insa, cum marea era pe partea dreapta, ne-am dat seama ca mergem in directia opusa :). Am coborat, si am luat autobuzul in sensul bun - este destul de usor sa te inseli pana te obisnuiesti, mai ales ca in Malta se circula pe partea stanga.

Valletta - este incantator sa te plimbi pe stradutele acestui oras medieval pastrat aproape neatins, unde in general  autovehiculele nu au acces.

Fantana Triton


Valletta









Catedrala Sf. Ioan, unde cele 7 natiuni care aveau trimisi in Ordinul Sf. Ioan au fiecare cate o alveola

 In dreapta, Palatul MareluiMaestru al Cavalerilor Sf. Ioan, acum sediul Presedintiei






 Fortul Manoel 
 Catedrala Anglicana


Din Valletta am plecat in Paola, pentru a vizita Hal Saflieni Hypogeum. Biletele le cumparasem cu vreo luna inainte, avand in vedere ca numarul de vizitatori este strict limitat la 60 pe zi - este vorba despre o necropola subterana, iar dioxidul de carbon expirat de turisti dauneaza grav sanatatii microclimatului. Aici sunt sali, camere si pasaje, construite (estimativ) prin 3600 - 3000 i.e.n., unde au fost ingropati ~ 7000 de oameni. :) Turul este fascinant, insa, vorba ghidului, "vei pleca de acolo mai nelamurit decat atunci cand ai intrat: cine au fost acei oameni?! ce faceau ei acolo?! unde au disparut?! cum au construit ceea ce au construit?!"




De la Hypogeum am mers doi pasi mai incolo, spre structurile megalitice de la Templul din Tarxien (x se citeste ş - malteza este o limba arabica, apropo)







Infometati, am plecat spre Marsaxlokk, un mic sat de pescari, pentru o delicioasa cina - de altfel, in Malta am mancat cu preponderenta fructe de mare, in diverse combinatii. Din punct de vedere culinar, cred ca in Malta am avut parte de cele mai bune mancaruri de pe unde m-am plimbat de-a lungul timpului...

Marsaxlokk
Golful St. George's noaptea

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu