19 aug. 2017

Tel Aviv - Ziua 1

Draga cititorule, un singur sfat am sa-ti dau: calatoreste, calatoreste, calatoreste!!! Acolo unde ai ocazia, acolo unde ti se arata momentul, si bucura-te de locuri, dar mai ales de oameni!

A fost o ocazie binevenita sa ajung pe acolo. Cu multi ani in urma, o cunostinta din Israel imi reprosase ca vizitasem tara si nu fusesem si pe la Tel Aviv, asa ca interesul fusese insamantat (inception :) ). Si acum am avut ocazia de a avea niste prieteni in zona, si cateva zile libere, asa ca asta a fost...

Am ajuns acolo de Shabbath, asa ca trebuit sa iau un taxi de la aeroport (autobuzele si trenurile nu circula in acea zi a saptamanii), un pic piperat (150 shekeli ~40$), si am debarcat in cartierul Florentin, in partea de sud a orasului, intr-un cartier de imigranti, mare parte etiopieni. Nu am fost in Brazilia, si stiu ca parca acele cartiere de pe acolo sunt pe coaste de dealuri, dar aici arata ca in acele favelas (vazute de mine in filme) . Dar cica fara probleme de securitate, caci daca un imigrant arunca o guma de mestecat pe jos are mari sanse sa fie deportat...

Si ne-am plimbat pe acolo, si apoi spre sud in Jaffa, si concluziile primei zile au fost cam asa:

1. clima e foarte placuta (chiar daca erau 34 de grade, batea briza de pe Marea Mediterana, si uneori simteai ca e racoare sau chiar mai frig)
2. oameni foarte relaxati, care nu te intreaba ce gen/religie/rasa ai, si oricum nu le pasa
3. al dracului de scump oras, cica acolo locuiesc oameni foarte tineri sau oameni cu multi bani; daca vrei sa cresti copii cauti alt oras in Israel
4. au si imigranti, dar exista un sistem draconic de supraveghere
5* in ziua 3 am aflat (din discutii si dintr-un album foto dintr-o librarie, "Tel Aviv de-a lungul zilei") si ca Tel Aviv este un  mare centru al distractiei, unde seara incepe la ora 21 la restaurant, apoi la 00:00 in anumite cluburi, dar in cele mai tari dintre ele abia pe la 3 dimineata, iar petrecaretii isi incheie seara / noaptea / dimineata la ora 7 pe plaja / langa plaja / dormind in masini... asta am vazut in acel album...:) eu eram seara acasa cuminte...

Foarte scurt comentariu despre istoria orasului: la inceput a fost Jaffa, cu multe mii de ani in urma (exista vestigii egiptene de pe la -1300), iar actualul Tel Aviv a erupt din Jaffa spre nord pe la 1890. Iar acum are cativa kilometri de plaja, arata cam ca un dreptunghi, si a inglobat si diversi sateliti.

Prima zi: am explorat sudul orasului, cartierul Florentin, promenada de sud si Jaffa. Vreo 9 km...



Prin cartierul Florentin, cu priviri si spre zgarie-norii de pe marginea bulevardului Rothschild, care e un fel de coloana vertebrala a orasului asa cum a fost gandit el acum o suta de ani






Pe malul marii (Mediterana, apropo)














In Jaffa, multe locuinte sunt transformate in ateliere de arta, unde lucreaza respectivii artistii si isi expun produsele


Jaffa din port


Prin Jaffa




Piata






Turnul cu ceas


Si restaurantul unde am mancat - recomand cu caldura: ceva cinstit: atat xxx te costa friptura sau ce fel alegi, restul e din partea casei (limonada, apa, sosuri, cafea, dulciuri etc...) - e pe diagonala cu turnul cu ceas, spre sud-vest, pe colt ;)


Asta din partea casei:


Din nou plaja de sud



Prin Jaffa, un suport de oblon cu o miniatura pe post de blocator


Fantana Zodiac



Amfiteatrul din Jaffa, cu vedere la Tel Aviv



Poarta celor trei povesti in parcul dinJaffa (sacrificiul lui Isaac, Zidurile Ierihonului, si inca una)


Poarta lui Ramses, amintire a acelor vremuri cand egiptenii erau sefi pe aici, acu' 3500 de ani



Targul de vechituri (inchis sambata)


Orasul la apus



Apusul






Prin Florentin, seara







Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu