2 dec. 2012

Lisabona - Ziua 4

In cea din urma zi a excursiei am decis sa mergem in Belém, cartier aflat in partea de vest a orasului. Opus zonei in care se afla Oceanário,  este tot un rezultat al reconfigurarii urbane dupa cutremurul din 1755 si dupa remodelarea unei zone fost-industriale.




Doua monumente principale au ramas din vremea lui Vasco da Gama - Mosteiro dos Jerónimos si Torre de Belém. Primul a fost construit de catre rege ca multumire pentru descoperirea unui nou drum spre India, cel de-al doilea - pentru a-l apara. Mai sunt si alte multe muzee si monumente ridicate ulterior. Oricum, spatiu larg de plimbare si de petrecut o zi intreaga pe acolo.

Cateva poze din Baixo-Chiado, ziua




Banco Espirito Santo ?!?! Hello...


Apoi, in Belém. Mosteiro dos Jerónimos (ah, erau si niste cersetori romani in zona, care comentau ca tocmai ce le incepuse tura...)


Targul din zona



Apoi am intrat in Museu Colecçáo Berardo, un muzeu al artelor moderne - amintiti-mi, dragi cititori, sa nu mai fac aceasta greseala, m-am prajit de nenumarate ori, dar nu ma pot abtine, este un fel de chin pe care il caut ca un masochist. Acolo sunt exponate care tin de minimalism, conceptualism, post-minimalism, sistemism, si alte asemenea chestii dubioase.

Tabloul alb pe care l-am vazut acolo m-a ingrozit. Avea ceva, din tesatura unui giulgiu (in poza de mai jos, in centru)...



Pe afara, lucrurile aratau mult mai decent.



Torre de Belém




Padráo dos Descobrimentos, monumentul dedicat celebrilor descoperitori portughezi


Si apoi, inapoi in Lisabona centrala, un pranz delicios



Spre seara, inainte sa purcedem spre aeroport, am mai prins cateva cadre peste Raul Tejo




ps. ne-a distrat sa auzim / citim limba portugheza, si anunturile lor


Inapoi - Ziua 3 - Lisabona

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu