1 dec. 2012

Lisabona - Ziua 3

Obrigado, Bom Natal!
Baga mana'n buzunar!

Acesta era refrenul pe care urma sa il ascultam seara... Dar, pana acolo mai e ceva de povestit!




Am dedicat aceasta zi fiintelor vii, spre deosebire de primele doua, unde in principal am avut in vedere pietre si monumente.

De dimineata am plecat spre Oceanário - al doilea acvariu ca marime din Europa (apropo, mi se par obsedati cei din Lonely Planet, ca sa nu zic despre portughezi, cu "al x-lea din Europa" - cea mai mare piata, cel mai lung pod, cel-mai-asa, sau cel mai nu-stiu-cum, etc...).

Pe langa interesul pentru obiectivul in sine, eram foarte curios cum arata aceasta zona (Parque das Naçoes) - o fosta arie industriala in zona de est a orasului, regenerata cu ocazia Expozitiei Mondiale din 1998.

Eh, arata foarte bine...

O statie de metrou cu desene inspirate de Hundertwasser


O gara (Oriente) modelata de Calatrava, amintind de Star Trek



Un mall


Statui post-moderniste (?!)


Totul pe malul estuarului raului Tago


Turnul Vasco da Gama


O telegondola care leaga capetele cartierului


Imagine deasupra garii


Iar Oceanário este superb. Are un imens acvariu in centru, intins pe doua etaje, si inca vreo cateva mai mici pe margini. Poti sta ore in sir sa privesti pestii si celelalte creaturi marine... Am descoperit inca o fiinta de care nu aveam habar, Dragonul-de-mare, un fel de calut-de-mare, dar cu niste "frunze"...


(courtesy of National Geographic)

Alte imagini



A, si Pestele-Soare, alt nou venit intre cunostintele mele


Vedetele acvariului, vidrele de mare



Dragonul, poza mea, nu atat de spectaculoasa precum cea de pe NatGeo


Imagini din Parque das Naçoes




Dupa Oceanário am cautat un loc unde sa mancam, insa am luat cateva tzepe consecutive. In mall-ul din apropiere era plin, asa ca am luat metroul spre centru, ne-am oprit in apropiere de hotel, la El Corte Inglés, unde era plin (deh, sambata dupa-amiaza), apoi am ajuns la Zoo, unde in sfarsit era ceva spatiu. Ah, deliciosii cartofi prajiti de la fast-food!

Apoi am intrat in Zoo. Am asistat la cel mai tare show cu delfini pe care l-am prins vreodata (bate Barcelona si Kyoto)! Cei trei delfini angajati ai gradinii ofereau super-spectacol, impreuna cu doua domnisoare-dresor, care inotau cu ei, si ca element adiacent, se afla acolo si un pescarus care tot incerca sa fure un peste din cutiile rezervate delfinilor, luand teapa aproape tot timpul - la sfarsit a reusit sa se aleaga si el cu un pestisor...




In rest, obisnuitele creaturi ale Domnului - un tigru, niste girafe foarte gratioase si pofticioase de ceva-ce-era-mai-departe-decat-puteau-atinge-ele-cu-gaturile-lor-intinse, flamingi, suricate, elefanti, lei, hipopotami, etc etc.









Seara ne-am invartit tot prin Baixo-Chiado, cartierul ultra-central, unde lumea iesise sa sarbatoreasca 1 decembrie si aprinderea luminitelor.






 

Eh, si cu povestea de la inceput... Seara, spre hotel, intram in metrou, unde doi baieti cantau la saxofon, respectiv acordeon, Jingle Bells. Zicem noi - "astia sunt romani, probabil". Apoi, trece un alt nene printre noi, cu o zdranganea in mana, in care colecta banii, zicand "obrigado! bom natal!" si tot asa, si incet, in surdina, "baga mana-n buzunar"! Ajunsi in urmatoarea statie, vazand cam care era beneficiul, zice incetisor "haide, ba, ca astia nu stie sa baga mana in buzunar!" si iese, impreuna cu cei doi. Si niste negri, in spatele nostru, comenteza ceva gen "rumano!".

Inapoi - Ziua 2 - Sintra
Continuare - Ziua 4 - Lisabona

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu