25 iul. 2014

Iezer - Cuca

O zi frumoasa de vara, cu ceva nori, dupa o ploaie mocaneasca. Ce altceva sa faci din Voina decat sa dai o fuga pana la Cuca?! 4,5km, cam o ora si ceva de mers, pe un drum forestier, lejer - vreo 250m diferenta de nivel, practic insesizabil in panta drumului, spre unul dintre cele mai frumoase refugii din Carpati, Cabana Cuca... Cand am ajuns noi acolo era o reuniune de motociclisti, baieti veseli si inarmati cu multa tzuica :). Cu cativa dintre ei ne-am reintalnit seara la Voina - era unul din Scotia, altul din SUA, cativa olteni, cu totii oameni de bine!





Harta traseu

Iata si pozele!

Niste versanti care (cica) erau cheliosi acu' vreo zece ani, dar au fost impaduriti intre timp - hey, ce veste buna, se mai si planteaza in Carpati, nu doar se taie tot ce misca frunza in bataia vantului!



Iti vine sa ii mangai, atat de frumosi sunt brazii! Sper sa nu ii taie pentru Mos Craciun si asa mai departe...


Ciudat oarecum mi s-a parut faptul ca nu am vazut picior de turist montaniard in cele cateva zile petrecute in Iezer. E drept ca eram in timpul saptamanii si ca vremea a fost in general ploioasa, dar nu ma asteptam la asa ceva. Pe de o parte ma bucur ca nu e plin de indivizi care nu au ce cauta pe acolo, dar pe de o alta ma intristez ca nu sunt de vazut acei ce iubesc muntele si libertatea de a umbla pe acolo... Ma rog, o libertate care e un pic discutabila, caci inteleg ca multe terenuri sunt acum imprejmuite si proprietate privata... Nu mai pui cortul unde iti pare tie ca izvorul e mai aproape, ca te trezesti cu jandarmii montani care te iau la intrebari... In fine, deci niciun turist pe traseul montan.

Ceea ce face ca (stiu, e un drum in poza, insa eu mai degraba ma gandeam la grataragii) natura sa para neatinsa ...


...decat de niste amenajari




Dar care oricum par a se integra in natura si nu strica frumusetea locurilor





Si ajungem la Cuca, un loc scos parca din basme






Ma rog, cam multe motociclete pentru gustul meu in ceea ce priveste salbaticia si natura, dar oamenii pareau a fi de treaba (de atfel am si avut de-a face cu ei la cateva sesiuni de sprituri in acea seara, si ne-am convins de acest aspect)






Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu